Petr Rozkošný (Meteobox.cz)
Internet a telefony  |  08.07.2017 21:12:01

Češi nakupují na internetu častěji a za větší částky

V roce 2016 vzrostl meziročně počet obyvatel ČR, kteří  za 3 měsíce nakoupí na internetu 6 a více krát o více než 115 %. Nejaktivnější jsou v oblasti internetových nákupů lidé ve věku 20 – 34 let. Kupodivu, nejmenším tempem rostou on-line nákupy obyvatel ve věkové skupině 16 – 19 let, nejvíce naopak u obyvatel ve věkové skupině 45 – 54 let.  

Počet nákupů za 3 měsíce u jednotlivých věkových skupin v roce 2016  (podíl z celkové populace)

věková skupina 1-2 nákupy 3-5 nákupů 6-10 nákupů více než 10 nákupů
16 - 19 let 17 10 3 0
20 - 24 let 23 16 5 2
25 - 34 let 20 17 5 2
35 - 44 let 19 13 3 1
45 - 54 let 16 10 3 1
55 - 64 let 9 5 1 0
65 - 74 let 5 2 0 0
Zdroj dat: Eurostat

Počet nákupů za 3 měsíce u jednotlivých věkových skupin v roce 2015  (podíl z celkové populace)

 
věková skupina 1-2 nákupy 3-5 nákupů 6-10 nákupů více než 10 nákupů
16 - 19 let 22 7 0 0
20 - 24 let 24 13 3 1
25 - 34 let 24 13 4 1
35 - 44 let 20 11 1 1
45 - 54 let 14 6 1 0
55 - 64 let 9 4 0 0
65 - 74 let 4 1 0 0
Zdroj dat: Eurostat  

Zatímco v roce 2015 žádný z dotazovaných nenakoupil na internetu v uplynulých 3 měsících více než 1 000 eur, v roce 2016 to bylo již 9 % populace. Nejčastěji na internetu utratili v uplynulých 3 měsících více než 1 000 eur lidé ve věkové skupině 25–34 let (celkem 3 % z celkové populace v této věkové kategorii). Průměrná hodnota kvartálních útrat se v České republice pohybuje nejčastěji mezi 100–499 eur na následně mezi 50–99 eur. Pokud bychom českou e-commerce scénu měřenou frekvencí nákupů a útratou za uplynulé 3 měsíce porovnali s okolními trhy, zjistili bychom, že pokulhává za Slovenskem i Polskem. Pozadu zůstává „pouze“ Maďarsko. Je to pak Slovensko, které ve sledovaných poměrech platí jako nejvyspělejší trh „Višegrádské čtyřky“. Zatímco v České republice na internetu nakoupilo v uplynulých 3 měsících 30 % obyvatel ve věku 16-19 let, v Polsku to bylo 31 % a na Slovensku dokonce 55 %. 62 % obyvatel Slovenska ve věku 20-24 let realizovalo v uplynulých 3 měsících alespoň 1 nákup. Tito zákazníci utratili ve sledovaném období nejčastěji 50–99 eur.  

Procento populace v jednotlivých věkových skupinách dle celkové útraty na internetu za uplynulé tři měsíce (hodnoty v eur)

 
Země Věková skupina méně než 50 50-99 100-499 500-999 1000 a více
Polsko 16-19 let 16 9 6 0 0
Polsko 20-24 let 19 11 18 1 0
Polsko 25-34 let 14 13 23 2 2
Polsko 35-44 let 10 8 18 3 1
Polsko 45-54 let 6 5 10 1 1
Polsko 55-64 let 3 3 5 1 1
Polsko 65-74 let 1 2 2 0 0
Slovensko 16-19 let 16 22 16 0 1
Slovensko 20-24 let 13 26 19 3 1
Slovensko 25-34 let 9 15 23 5 1
Slovensko 35-44 let 8 16 20 3 2
Slovensko 45-54 let 7 13 16 4 2
Slovensko 55-64 let 4 6 7 2 1
Slovensko 65-74 let 2 3 4 0 0
Maďarsko 16-19 let 25 0 0 0 0
Maďarsko 20-24 let 36 3 1 0 0
Maďarsko 25-34 let 31 3 2 1 0
Maďarsko 35-44 let 34 2 2 0 0
Maďarsko 45-54 let 21 1 1 0 0
Maďarsko 55-64 let 15 1 1 0 0
Maďarsko 65-74 let 4 0 0 0 0
Česká republika 16-19 let 7 11 12 0 0
Česká republika 20-24 let 5 15 24 1 1
Česká republika 25-34 let 3 11 24 2 3
Česká republika 35-44 let 3 9 21 1 2
Česká republika 45-54 let 4 7 16 1 2
Česká republika 55-64 let 2 4 8 1 1
Česká republika 65-74 let 1 2 3 0 0
Zdroj dat: Eurostat  

Zatímco v České republice provede 10 a více nákupů během 3 měsíců „pouze“ 6 % populace, v Polsku je to 9 % populace a na Slovensku dokonce 15 % populace. Zároveň, počet obyvatel nakupujících na internetu alespoň jednou za čtvrt roku roste v České republice nejméně, v roce 2016 to bylo meziročně o 13 %. Maďarsko za stejné období vykázalo růst o 16,7 %, Polsko o 18,7 % a Slovensko o 22,3 %.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688