Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu
Češi kupují auta především za hotové. Nové druhy finančních produktů mají za následek změnu tohoto chování. Financování auta pomocí úvěru nebo operativního leasingu zvažuje v budoucnu až polovina Čechů. Rozhodujícím faktorem přitom není jen výsledná cena vozu, ale stále častěji výše měsíční splátky za vůz. Roli hraje například i to, zda je součástí pojištění či servis.
Asi třetina současných zákazníků si pořídila svůj osobní automobil na splátky. V blízké budoucnosti by ovšem mohla být takových lidí až polovina, jak vyplývá z nedávného průzkumu Volkswagen Financial Services. Důležitou roli při rozhodování, zda pořídit auto na splátky, přitom hraje výše pravidelného měsíčního výdaje.
„U 25 % českých domácností maximální měsíční výše splátky za auto nepřekročí 3 tisíce korun. Pětina domácností si může dovolit splátku 3 až 4 tisíce korun. Pro zhruba třetinu českých zákazníků je únosná měsíční splátka 4 až 6 tisíc korun,“ komentuje výsledky průzkumu Lukáš Cankař, a dodává: „U nás se za tyto peníze dá financovat například nový vůz Škoda Citigo, Seat Ibiza nebo Volkswagen Golf, případně i Rapid Spaceback. Pokud si nejste jistí můžete využít kalkulaček, které mají leasingové společnosti na svých webových stránkách a snadno zjistíte jaký vůz je ve vaší preferované kategorii.“
S financováním vozy pro každého
V současnosti ovšem existuje cesta, jak si za nízkou měsíční splátku pořídit mnohem dražší, a tudíž modernější a novější vůz než při obvyklém splácení například bankovního úvěru. O výši měsíční splátky totiž nemusí rozhodovat jen celková výše úvěru a takzvaná akontace, tedy jakýsi počáteční vklad klienta, ale nejnověji také takzvaná poslední nerovnoměrná splátka. Tento model znamená, že zákazník na počátku zaplatí určité menší procento z ceny vozu, následně několik let splácí nízkou měsíční částku a po skončení tohoto splácení tu zbývá poslední nerovnoměrná částka, která může dosáhnout výše až šedesáti procent ceny vozu.
Nerovnoměrná poslední splátka je přitom pro zákazníky motivující i z jiného důvodu. Při pořízení na splátky totiž nejčastěji rozhodují celkové náklady na pořízení a provoz vozu, tedy výdaje včetně pojistek, ceny za servis a palivo. Díky novému režimu splácení si přitom zákazníci mohou dovolit pořídit úspornější a novější vůz, který bude v záruce nebo bude s největší pravděpodobností vyžadovat jen minimální servisní výdaje.
Flexibilita v rozhodnutí
Zákazníci se přitom mohou rozhodnout, jak s touto splátkou nakonec naloží: „Mohou si vůz odkoupit, pokračovat ve splácení podle svých možností, nebo jej vyměnit za novější. Je to daleko ekonomičtější model, než si pořídit najednou vůz za hotové a pak třeba vystavit rodinu životu bez rezerv,“ vysvětluje Lukáš Cankař. Výměna proběhne v podstatě tak, že zákazník vůz odprodá (například přímo dealerovi), a to právě zhruba za cenu odpovídající výši poslední nerovnoměrné splátky. Podle odhadu zůstatkové hodnoty vozu se totiž tato splátka typicky nastavuje. Nové auto si pak lze pořídit ve stejném režimu splácení.
A co vy, motivuje vás financování vozu s nerovnoměrnou splátkou k pořízení nového vozu?
Volkswagen Financial Services
Volkswagen Financial Services je přední finanční společnost specializující se na podporu prodeje dealerské sítě značek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, DUCATI a ojetých automobilů. Nabízí produkty v oblasti úvěru, finančního leasingu, operativního leasingu a značkového pojištění. V rámci koncernových vozů nabízí tzv. značkové financování. Od svého vzniku v roce 1992 je společnost jedničkou na českém trhu ve financování osobních a užitkových vozů a zaujímá rovněž první místo v operativním leasingu.
Více informací na: www.vwfs.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře