Věra Stárová (GfK-Praha)
Cestování  |  15.10.2004 08:54:37

Některé cestovní kanceláře se nedožily ani konce těchto prázdnin


Praha, 4. října 2004 – Pro mnohé občany ČR je každoroční krach některé cestovní kanceláře pomalu běžnou informací letních prázdnin. 

Výsledky výzkumu

Z reprezentativního výzkumu provedeného společností GfK Praha v 1. polovině září 2004 vyplývá, že naprostá většina populace ČR (94 %) zaregistrovala, že na přelomu srpna a září zkrachovaly dvě významné cestovní kanceláře. Necelá třetina dotázaných jmenovala CK Globtour (32 %), 3 % dotázaných si byla vědoma úpadku cestovní kanceláře Travel Market z Liberce a další 3 % věděla, že byl vyhlášen konkurz na nějakou cestovní kancelář z Liberce, ale nedokázala si vzpomenout na její přesný název. Jinou cestovní kancelář uvedla 2 % respondentů a necelé dvě třetiny dotázaných nevěděly o jakou konkrétní CK se jednalo.

 

 

Nejlépe informováni o úpadku cestovních kanceláří byli lidé ve věku 45 – 59 let, středoškoláci bez maturity a vysokoškoláci.

A co si lidé obecně myslí o krachu cestovních kanceláří? Dvě třetiny dotázaných zastávají názor, že úpadek může postihnout v podstatě jakoukoliv cestovní kancelář a více jak dvě třetiny respondentů (70 %) souhlasily s názorem, že v současné době jsou klienti zkrachovalých CK zajištěni lépe, než tomu bylo v minulosti. Takto se vyjádřili o něco častěji muži než ženy, zástupci střední generace. Četnost těchto odpovědí roste s dosaženým stupněm vzdělání. Více než polovina respondentů (57 %) se pak domnívá, že se na sliby CK nelze spolehnout. Obecně se dá říci, že důvěra v CK se zavedeným jménem je vyšší, věří, že takové cestovní kanceláře své sliby dodrží. Takto se vyslovilo sedm respondentů z deseti. Z výsledků je patrné, že pokud se naši občané i v budoucnu rozhodnou využít služeb některé z CK, tak tři čtvrtiny dotázaných (75 %) budou více zvažovat finanční sílu CK než dříve.

Tyto závěry vycházejí z plně reprezentativního průzkumu, který společnost GfK Praha realizovala metodou telefonického dotazování na vzorku 500 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky. 


Skupina GfK ČR

Skupina GfK ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz

Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.


GfK Group

GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby      veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com

 


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Zprávy k cestování








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688