Některé cestovní kanceláře se nedožily ani konce těchto prázdnin
Praha, 4. října 2004 – Pro mnohé občany ČR je každoroční krach některé cestovní kanceláře pomalu běžnou informací letních prázdnin. Výsledky výzkumu Z reprezentativního výzkumu provedeného společností GfK Praha v 1. polovině září 2004 vyplývá, že naprostá většina populace ČR (94 %) zaregistrovala, že na přelomu srpna a září zkrachovaly dvě významné cestovní kanceláře. Necelá třetina dotázaných jmenovala CK Globtour (32 %), 3 % dotázaných si byla vědoma úpadku cestovní kanceláře Travel Market z Liberce a další 3 % věděla, že byl vyhlášen konkurz na nějakou cestovní kancelář z Liberce, ale nedokázala si vzpomenout na její přesný název. Jinou cestovní kancelář uvedla 2 % respondentů a necelé dvě třetiny dotázaných nevěděly o jakou konkrétní CK se jednalo.
Nejlépe informováni o úpadku cestovních kanceláří byli lidé ve věku 45 – 59 let, středoškoláci bez maturity a vysokoškoláci. A co si lidé obecně myslí o krachu cestovních kanceláří? Dvě třetiny dotázaných zastávají názor, že úpadek může postihnout v podstatě jakoukoliv cestovní kancelář a více jak dvě třetiny respondentů (70 %) souhlasily s názorem, že v současné době jsou klienti zkrachovalých CK zajištěni lépe, než tomu bylo v minulosti. Takto se vyjádřili o něco častěji muži než ženy, zástupci střední generace. Četnost těchto odpovědí roste s dosaženým stupněm vzdělání. Více než polovina respondentů (57 %) se pak domnívá, že se na sliby CK nelze spolehnout. Obecně se dá říci, že důvěra v CK se zavedeným jménem je vyšší, věří, že takové cestovní kanceláře své sliby dodrží. Takto se vyslovilo sedm respondentů z deseti. Z výsledků je patrné, že pokud se naši občané i v budoucnu rozhodnou využít služeb některé z CK, tak tři čtvrtiny dotázaných (75 %) budou více zvažovat finanční sílu CK než dříve. Tyto závěry vycházejí z plně reprezentativního průzkumu, který společnost GfK Praha realizovala metodou telefonického dotazování na vzorku 500 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky.
Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře