Maloobchodní tržby Japonska v březnu meziročně rostly o 4,7 pct
Maloobchodní prodej Japonska v březnu meziročně rostl o 4,7% na 12,28 bilionů jenů, po 4,2% tempu v únoru a 2,3% v lednu poptávkou po palivech, automobilech a zařízení. Ve stejném období vloni maloobchodní tržby propadly o 3,8%. Prodej automobilů zrychlil růst z 14,8% na 19,6%, prodej paliv a zařízení stoupl o 19,5% a o 12,9%, prodej oděvů stoupl o 8% a prodej potravin a nápojů o slabé 0,6%
Měsíční ukazatel rostl o 0,8%, pomaleji než o 0,9% v únoru. Výsledek překonal tržní odhady, většina analytiků předpokládala březnový pokles tržeb japonských maloobchodů o 0,6% a meziroční tempo 3,6%. Prodej obchodních domů v březnu meziročně klesl o 5% na 1,58 bilionů jenů a následoval snížení o 4% v únoru. Setrvává stále v poklesu od roku 2007.
Za první čtvrtletí celkové maloobchodní tržby Japonska rostly o 3,7% na 33,8 bil jenů zatímco ve 4Q ještě klesaly o 0,7%. Tržby obchodních domů meziročně zpomalily o 4,9% na 4,69 bil jenů. Ve fiskálním roce 2009 končící v březnu celkové maloobchodní tržby Japonska klesly o 0,4% na 133,54 bil jenů a prodej obchodních domů o 6,4%na 19,56 bil jenů. Celkové obchodní tržby zaznamenaly v roce 2009 v Japonsku historický propad 16,3% na 492,82 bil jenů, z toho tržby velkoobchodníků o rekordní 21% na 133,54 bil jenů.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz