Výsledky Philip Morris ČR za 9M
Philip Morris ČR dnes zveřejnila hrubý zisk ve výši 3,9 miliardy Kč a konsolidované tržby ve výši 8,0 miliard Kč za prvních devět měsíců roku 2015, což představuje nárůst o 6,2 %, respektive pokles o 21,3% oproti stejnému období roku 2014.
Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH klesly za 9M o 21,3 % na 8,0 miliard Kč, především vlivem změny provozního modelu ve výrobě s platností od 1. ledna 2015. Celkový trh s cigaretami vzrostl od začátku roku do konce září o 2,5 % v České republice a na Slovensku vzrostl o 0,3 %. Tržní podíl Philip Morris klesl v České republice o 1,1 procentního bodu a na Slovensku vzrostl o 2,0 procentní body, přičemž objem domácího odbytu vzrostl o 1,9 % v České republice a na Slovensku pak vzrostl o 3,6 %.
„Náš hrubý zisk za prvních devět měsíců 2015 vzrostl především díky příznivému vývoji cen v České republice i na Slovensku a zároveň v důsledku příznivého objemu prodejů na Slovensku. Naše konsolidované tržby byly primárně ovlivněny změnou provozního modelu ve výrobě s platností od 1. ledna 2015, a to v souladu s naším úsilím zvýšit konkurenceschopnost našeho závodu v Kutné Hoře. Náš závod nyní působí jako poskytovatel výrobních služeb oproti dřívějšímu modelu smluvního výrobce,“ sdělil András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR.
„Výsledkem této změny společnost Philip Morris ČR a.s. nevlastní materiály pro výrobu, je odměňována za poskytnutou službu přeměny materiálů do hotových výrobků formou poplatku za výrobní službu a zároveň nevykazuje exportní prodeje. Tržby za výrobní služby jsou v principu nižší než tržby z exportních prodejů vykazované v minulém roce, a to v souladu s nižšími výrobními náklady vztahujícími se k poskytované službě od 1. ledna 2015, v porovnání s vyššími náklady vztahujícími se k exportním prodejům před změnou provozního modelu,“ dodal Tövisi.
„Celkový trh s cigaretami mírně vzrostl v České republice i na Slovensku, a to zejména v důsledku příznivého vlivu sezónnosti a zlepšující se ekonomické situace. Zatímco náš tržní podíl na Slovensku i nadále stabilně rostl, a to především v důsledku růstu značek Marlboro and L&M, náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn především pokračujícím poklesem našich lokálních značek a značky Red&White, což bylo částečně kompenzováno vyšším podílem značek Philip Morris i L&M,“ uvedl András Tövisi.
Zdroj: BBG, Philip Morris
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
25.03.2024 Šachista tradingovým mistrem světa: Jak Ján...
21.03.2024 Největší výzvy pro současné obchodníky? Názory...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz