Předvolební perly: politicky korektní nanuk, zakázaná kniha a wrestling ve Sněmovně (část 2)
V minulém článku byla rozebrána kampaň nejsilnějších
uskupení, tj. vládního ANO i opozičních koalicí PirSTAN a SPOLU. Předvolební
boj se točil okolo správné české zmrzliny přičemž nelze opomenout ani „migranty“
nebo „fašisty“. Druhá část článku se zaměří na menší strany, zejména na
ČSSD, SPD nebo na nízkonákladový guerilla marketing Lubomíra Volného.
Sociální demokraté se ocitají v těžké krizi. Podle
aktuálních preferencí jim jde o každý hlas.Z těchto důvodů se ČSSD opět
mění ve „stranu proletariátu“ pod patronací tzv. husté dvojky - Ministryně
Jany Maláčové a bývalého předsedy Strany Zelených (nyní kandidáta pod ČSSD)
Matěje Stropnického.
Začalo to tím, že oba dva vyrazili s úřadem inspekce
práce na kontrolu dodržování pracovních podmínek u jedné firmy v Krupce na
Teplicku. Stropnický se nezapomněl pochlubit na sociálních sítích a postěžoval
si, že mu ředitel firmy nadával, když se chtěl bavit s běžnými
zaměstnanci. „Hustý“ Matěj by měl vědět, že samotná přítomnost stranického
politruka (bez jakékoliv vazby na úřad) na inspekci je nebetyčná drzost,
nicméně účel byl splněn – oba se dobře zviditelnili. Nyní na Youtube útočí na
ODS, že prý chce privatizovat celý stát od pošty až po nemocnice. V každém
případě se oba dva snaží mluvit o realitě nejchudších Čechů a tento směr (ve
spojení s „venezuelským“ socialismem) může ve finále udržet ČSSD ve
Sněmovně.
Další kreativní pokus předvedla SPD se svým jarmarkem, kde
se nabízí výrobky českých zemědělců za „férové“ ceny nižší než v supermarketech
(např. 2 Kč za vejce nebo 10 kč za kilo jablek) a zároveň se zaštiťuje ochranou
českých sedláků proti EU. Pro někoho je to k smíchu, nicméně lidé mají
rádi tuzemské, levné zboží. Akce s hudebním doprovodem (např. cimbálovka)
mají vcelku slušnou účast a navíc nehrozí, že jarmarky zruinují rozpočet
Okamurovců, protože zboží zásobují (jistě za výhodnou cenu) velké agropodniky.
Opravdu nevídaný úkaz (od dob Sládkovců v 90. letech)
je ale stand-up show Lubomíra Volného, kterému se podařilo doslova hacknout
kampaň na sociálních sítích. Tento „medvídek“ (sám se tak označil
v DVTV) měl díky své aktivitě podobná čísla sledovanosti (100 000 lidí
v době smazání FB profilu), jako větší strany a jen o čtvrtinu méně, než „Čau
lidi“ premiéra Babiše. Volného kampaň je postavená na vymezování se proti
opatřením proti koronaviru, své posluchače šokuje konspiračními teoriemi
(globální elita práškuje covid z letadel, očkování jsou Mengeleho pokusy)
a odhodlání dokládá wrestlingem ve Sněmovně, když se opakovaně nechává vyvést
ochrankou. „Medvídek“ dobře odhadl mezeru na politickém trhu. Využil
všeobecné naštvanosti, nedůvěry části lidí vůči očkování (včetně souvisejících
omezení) a upoutal jejich pozornost dlouho nevídanými, násilnými vystoupeními
na hraně komičnosti. Zřejmě nepřekročí 5 %, ale na 1-3 % hlasů (tedy i na
státní příspěvky) zřejmě dosáhne. Za minimum nákladů.
Milan Klempíř
Je analytikem webu forexmag.cz. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou a od svých dvaceti investuje na burze, soustředí se zejména na akcie. V dnešní turbulentní době si ale uvědomuje, že celá řada finančních aktiv kolísá, a proto je třeba mnohem lépe diverzifikovat - např. do drahých kovů, do bitcoinů či do nemovitostí. Vzdělává čtenáře mimo jiné v ochraně investičního portfolia proti nečekaným propadům.
Specializovaný vzdělávací portál pro profesionální tradery i retailové obchodníky. Finanční a kapitálové trhy nikdy nespí a forexmag.cz je předním webem svého druhu na českém trhu.
Poslední zprávy z rubriky Okénko BIG EXPERT:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz